VoIP Nedir?

VoIP (Voice Over Internet Protocol) kısaca, internet üzerinden yapılan telefon görüşmesi anlamına gelir ve diğer yöntemlere göre daha hızlı ve ucuzdur. NAC Telekom bu hizmeti, teknolojik altyapısı ile müşterilerine yüksek kalitede ve güvenli olarak sağlamakla birlikte, müşterilerinin şikâyet ve isteklerine hızlı, etkili çözümler sunmaktadır. Bireysel ve kurumsal kullanıcıların maliyet tasarrufu beklentileri, paket anahtarlamalı ağlar üzerinden ses iletiminin popülaritesini artırmış ve hızlı büyüyen bir sektör olmasını sağlamıştır. VoIP yurtdışında sıklıkla kullanılan fakat ülkemizde henüz yeni yaygınlaşan, yeni bir teknolojidir. Bu hizmet ile ihtiyaca özel, esnek çözüm tasarımları ve avantajlı paket seçenekleri sunulabilmektedir. Yeni nesil telekom operatörleri, VoIP kullanarak hizmet vermektedir.

Özellikler

  • Görüşme Kalitesi : Standart telefonlarla yapılan görüşme kalitesine çok yakın bir kalitede aramaların yapılabilmesi söz konusudur. Hatta mobilden mobile görüşmelere nazaran, VoIP’ den VoIP’e yapılan görüşme kalitesi daha yüksektir. VoIP ile, yeni nesil ses iletişim sistemlerine geçiş kolaylaşmış olmaktadır. SIP denilen, haberleşmenin sağlanacağı kullanıcılar arasındaki IP ağı üzerinde oturum oluşturularak, kullanıcıların birbirine bağlanmasını sağlayan protokol sayesinde, sesli ve görüntülü konferanslar, kaliteli bir şekilde yapılabilmektedir.
  • Çağrı Yönlendirebilme : İstenilen yere çağrı yönlendirebilme imkânı mevcuttur. Akıllı mobil cihazlara yüklenecek bir uygulama sayesinde, VoIP numarası, söz konusu bu mobil cihazlarda da kullanılabilir. Gerektiğinde VoIP numara, tuşlamayla veya web ekranından istenilen numaraya ücretsiz olarak yönlendirilebilir. Belli bir lokasyona bağlı olma şartı aranmadan, aynı şehir, ülke ya da ülke dışını da kapsayacak şekilde sınırsız dâhili telefon kullanılabilmektedir.

    Özellikle orta ve büyük ölçekli işletmelerde tümleşik iletişim sistemlerine bağlı cihazların yönetimi kritik öneme sahiptir. İnternet üzerinden sabit hatlarla veya mobil cihazlarla ücretsiz veya daha düşük ücretle görüşmeler yapılabilmesinin önünü açan VoIP, kaliteli, güvenilir, kesintisiz ve ekonomik telefon hizmetiyle, günümüz rekabetçi iş dünyasına önemli katkılar sağlamaktadır.

  • Çok Daha Ucuz : Standart telefonlara göre %70’e varan indirimli fiyatlar ile çok daha ucuz ve hesaplı konuşabilme imkânı söz konusudur. VoIP kullanılarak, arayan tüm müşterilerin meşgule düşmesinin önlenmesinden veya bekleme süresi içerisinde telefon kapatılsa dahi, arayan numaranın kayıtlanmış olmasından ve o müşteriye geri dönüş yapma imkânının oluşmasından sağlanan dolaylı, ekonomik reel fayda, tüm bu indirimli fiyatların dışında değerlendirilmektedir.
  • Anlık Takip Edebilme : Yapılan görüşmelerin ücretlerini ve sürelerini anlık takip edebilme imkânı vardır. Ne kadar süre görüşme yapıldığını ve ne kadar ücret tuttuğunu öğrenebilmek için ay sonu telefon faturasını beklemek gerekmemektedir. İstenildiği anda internette, ilgili panele giriş yapılarak, o anki veya geçmişe dönük herhangi bir görüşmenin ne kadar sürdüğünü ve ücretinin ne kadar olduğunu anlık olarak öğrenebilmek mümkündür.
  • Ses Kaydı Tutabilme : İstenildiğinde ses kaydı tutabilme imkânı söz konusudur. Özellikle çağrı merkezi gibi telefon ile iş yapılan işyerlerinde, personel ile müşteri arasındaki ses kayıtlarının tutulması, hizmet kalitesi bakımından tercih edilmektedir. Hatta bazen personel ile müşterinin çelişkili beyanında veya tartışmasında, ispatlayıcı bir unsur olarak, bu ses kayıtları önemli bir delil niteliği taşımaktadır. Ancak çok uzun süreli ses kayıtlarının saklanabilmesi için ise ayrı saklama alanları temin etmek gerekmektedir.
  • Ücretsiz Arayabilme : Yazılım telefonu veya Softphone adı verilen ve kullanıcıların bir bilgisayardan yazılım aracılığıyla telefon görüşmesi yapmasını sağlayan yöntem ile web sitesi üzerinden şirket santralini ücretsiz arayabilme imkânı vardır. Bu teknik, bilgisayarlar, Android ve iOS özellikli akıllı mobil cihazlar, tabletler, VoIP çağrılarını ve video görüşmelerini destekleyen diğer cihazlarda da uygulanabilir.
  • Göçebe Numara : NAC Telekom’da alan kodlu numaralar olduğu gibi coğrafi olmayan, göçebe numara veya nomadik numara olarak tabir edilen, 0850 ile başlayan numaralar da bulunmaktadır. Coğrafi ifadesi olmayan, adresten ve konumdan bağımsız sabit telefon hizmetleri için kullanılan bu numaralar, yurt genelinde iş yapan firmalar için, numara bilinirliği açısından tercih edilmektedir. Bu numaralar, diğer tüm telefon numaralarından aranabilmekte ve bu numaralardan da o numaralar aranmaktadır.

VoIP Hizmeti İçin Nelere İhtiyaç Vardır?

VoIP teknolojisi, analog ses sinyalini dijital sinyale çevirmek ve bu sinyali internet üzerinden iletmek suretiyle çalışır. Bu sebeple, VoIP aracılığıyla kesintisiz ve kaliteli bir iletişim sağlanabilmesi için, geniş bantlı yüksek hızlı bir internet bağlantısına ihtiyaç vardır. Ancak, bu teknoloji, interneti düşük bant genişliğinde kullandığı için telefon görüşmeleri, internet bağlantısını çok fazla etkilemez. Dolayısıyla, tek bir hat üzerinden hem internet hem de bağlı internetin bant genişliğine göre eş zamanlı olarak, sayısız telefon çağrısı alınıp, gönderilebilir. Internet altyapısı günümüzde sürekli geliştiğinden VoIP görüşmelerinde ses kalitesi, analoglara göre daha iyi durumdadır.

Bir bilgisayar, adaptör ya da bu amaç için üretilmiş IP telefon gereklidir. VoIP çözümleri, sadece internet altyapısına bağlı olarak geliştirilebilir. Ancak, bağlantı şekilleri ve kullanılan donanımlar ile bu çözümler çeşitlenebilmektedir. Günümüzde yaygın olarak kullanılan VoIP çeşitleri; bilgisayardan bilgisayara sağlanan, IP Telefon ile sağlanan ve analog telefon adaptörü ile sağlanan bağlantılardır.

İnternet telefonu diye tabir edilen bir donanımla, bilgisayardan bilgisayara sağlanan VoIP, en kolay yöntemlerden biridir. Bilgisayarın mevcut donanımı da, uygun bir yazılımla bu maksat için kullanılabilir.

Bu konuda en çok tercih edilen çözümlerden biri de IP telefon ile sağlanan çözümdür. IP telefonlar görüntü itibariyle, klasik kablolu telefonlara benzerler. Farklı olarak, ses iletimini internet üzerinden sağlarlar.

Analog telefon adaptörü ile sağlanan bağlantıda ise; klasik telefon, bilgisayara veya doğrudan internet hattına bağlanır. Analog telefon adaptörü, telefondan gelen analog sinyalleri, internet üzerinden iletilebilecek dijital sinyallere dönüştürür. Veya tam tersi işlemi gerçekleştirir.

Teknolojideki gelişmeler, VoIP ile ilgili olarak farklı çözümler oluşturulmasına imkân tanır. Bunlardan biri de çağrı merkezi çözümleridir. Eğer bilgisayar üzerinden telefon görüşmesi yapılacaksa, bir kulaklıklı mikrofona ve pahalı olmayan bazı yazılımlara ihtiyaç vardır. Bazı durumlarda masaüstü telefonlara da kulaklıklı mikrofon tercihi yapılabilmektedir.

Masaüstü telefonlar, mobil cihazlar ve bilgisayarlar için geliştirilen kısaca çağrı merkezi kulaklıkları olarak da tabir edilen uç ekipmanların, kablolu, kablosuz modelleri, ayrıca kablosuz olanların da hem Bluetooth hem de DECT destekli modelleri bulunmaktadır. Kablolu olanların ise USB uyumlu olanları tercih edilmektedir. Tüm bu uç cihaz ve uç ekipmanlarını dışarıdan temin etmek mümkün olduğu gibi hem hesaplı ve hem de kaliteli olarak, NAC Telekom’dan da temin etmek mümkündür.

WhatsApp